7 Ocak 2013 Pazartesi

Balkan Çorbası


      Bugün benim için çok zor bir gün oldu. Malum her yerde kar var.. Okula ulaşmamız, geri dönmemiz epey sancılı oldu. Şu anda da bir elimde salep, bir elimde sıcak su torbası bir yandan yazıyorum bir yandan ısınmaya çalışıyorum. Umarım hasta olmam! :(
      Geçenlerde yaptığım bu çorbayı büyük ihtimalle bugün de yapacağım.Hem tadını çok beğendiğimden hem de tam bir hasta çorbası olmasından :)) Bu havalar çorbasız geçmez! Buz gibi havada ise en güzel şey harika terbiyeli bir tavuk çorbasıdır!! ;)

BALKAN ÇORBASI
Malzemeler:
3 parça baget
1 soğan
3 su bardağı tavuk suyu
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı ayçiçek yağı
1 yemek kaşığı un
2 patates (orta boy )
2 havuç (orta boy )
2 dal kereviz yaprağı (ben maydanoz kullandım)
1 limonun suyu
1 yumurta sarısı
tuz

Yapılışı:
    4 bardak suda bagetleri haşlayıp etlerini lif lif ayırıyoruz.Soğanı yemeklik doğrayıp yağda biraz kavuruyoruz. Üzerine unu ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Üzerine 3 bardak tavuk suyu ve 2 bardak suyu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz.
    Patatesleri ve havuçları minik küpler halinde doğruyoruz. Önceden ayıkladığımız tavuk etleri ile patates ve havucu da ekleyip sebzeler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Diğer taraftan limon suyu ile yumurta sarısını çırpıp yavaş yavaş çorbaya ilave ediyoruz. Tuzunu da ekleyip bir taşım kaynattıktan sonra en son da maydanozları ekleyip sıcak servis yapıyoruz.
    Afiyet olsun!
Not: Eğer maydanoz yerine kereviz yaprağı kullanılacaksa patates ve havuçla birlikte çorbaya ekliyoruz.


18 yorum:

  1. çorba güzelde canım tabaklarada bayıldım yani.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. aman dikkat et tam hastalık havası,dışarıdakiler için daha da zor malesef.çorba nefis görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Hasta olmazsın canım merak etme,hele de bu nefis çorbayı da içersen turp gibi olursun.Çok sevdim bu çorbayı,hep klasik tavuksuyu çorbayı yapıyorum,biraz da değişik olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi?? :) Teşekkürler Tubacım,kocaman sevgiler.!

      Sil
  4. Simgecim tam şifa çorbası olmuş,ellerine sağlık..Bu soğuklar çorbasız geçmez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Nurşen ablacım,teşekkürler!

      Sil
  5. corba güzeldir eminim ama tabak hastasi olarak tabaklarini beyendim simgem
    önce göz doymali imlasi var burda ellerine zevkine saglik
    Allah yar ola, aman dikkat hasta olma sagligimiz emanet bize iyi bakmak lazim
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacımm çok teşekkürler, çok sağol! Sevgiler.

      Sil
  6. tam kış çorbası olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. evet çok kar var demi kuzum.
    ellerine sağlık ismi çok hoş.
    kuzum takviyele kendini bak hasta olma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe ablacım uğraşıyorum valla:( Çok sağol ,teşekkürler ve sevgiler!

      Sil
  8. Hmm vallahi ne yalan diyeyim canım çekti, Harika bir tarif. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  9. nedense bir damla kar yagsa tr de ,hayat felc oluyor.eminim yollar,trafik korkunc durumdadir .sicak corba iyi gelmistir.

    YanıtlaSil
  10. Deneyeceğim,Simge'cim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. be çorbayı çok beğendim...

    YanıtlaSil

Şimdiden güzel yorumlarınıza binlerce kez teşekkürler! Sevgiyle kalın ;)